Fotokurs på Babettes oktober 2015

DSC_6542Lördagen den 10 oktober klockan 10.00 startar en ny grundkurs i foto på Babettes i Linköping. Anmäl dig genom att skicka dina kontaktuppgifter i ett mail till kurs@fotokliniken.se

Är du en av de många som har en digital systemkamera men inte riktig vet hur du ska hantera den? Då har du mycket att vinna på att gå denna kurs där du lär dig att utnyttja din kamerans fulla kapacitet.

I denna grundkurs får du lära dig hur du utnyttjar de viktigaste funktionerna i din systemkamera. Dessutom går vi igenom grundläggande bildkomposition samt en hel del fotografiska knep att använda i olika fotosituationer.

Grundkursen innehåller 10-14 lektionstimmar som fördelas över 3-5 veckor.  Vi träffas för praktisk och teoretisk genomgång samt fördelning av övningsuppgifter som genomförs mellan lektionstillfällen med tillgång till stöd från lärare. Efter kursen kommer du att ha en god kunskap om hur du anpassar exponeringstid, bländaröppning och ISO efter rådande ljusförhållanden. Dina foton kommer att utvecklas oerhört under denna intensiva period.

Kursen bygger på en blandning av teoretiska genomgångar och praktiska övningar för att du snabbt ska lära dig att hantera din kameras viktigaste funktioner. Kursen ger även grundläggande kunskaper om objektiv och andra tillbehör som kan utveckla ditt fotograferande.

Bländare
Eponeringstid
ISO
Vitbalans
Seriebildtagning
Grundläggande objektivkunskap
Bildkomposition

Efter kursen har du en helt ny förståelse för fotografering och du har fått kunskaperna som krävs för att ta foton precis så som du vill ha dem.

Pris: 1 770 kr

Betalning uppdelat på tre månader: 566 kr/månad + avi. avg.